SEO Rekabeti Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Paylaşmayı unutmayın.

Kişisel ya da marka odaklı içerikler fark etmeksizin hepimiz Google içeriklerimizi sevsin istiyoruz. Ve iyi haber, Google’a içeriklerimizi nasıl sevdireceğimiz ve SEO Rekabeti hakkında bilmemiz gerekenler bir sır değil. Bu noktada en önemli rehberimiz yine Google.

Tabii en çok kullanılan arama motoru olduğu için sadece Google’dan bahsediyoruz; ancak burada kastettiğimiz aslında bütün arama motorları. Hepsi aynı mantıkla çalışıyor; en basit ifadesiyle arama motorları, arama yapan kişilere en doğru sonucu sunmak için internetteki sayfaları tarar ve dizine ekler. Bunu da kelimeler üzerinden yapar.

https://www.webtasarimi.com

“Search Engine Optimization” yani “Arama Motoru Optimizasyonu” arama sayfasında üst sıralarda yer almanız için sağlamanız gereken bir dizi kriteri ifade ediyor. İçeriğiniz SEO kriterlerine ne kadar uygunsa arama sonuçlarında üst sıralarda görülme olasılığınız da o kadar artar, dolayısıyla SEO Rekabeti konusunda ilerleme kaydetmiş olursunuz. Google gibi arama motorları size bu kriterler üzerinden bir puan verir. İnsanlar genellikle arama sonuçlarında ilk sayfaya baktıkları için Google’un ilk sayfasından yer almak oldukça önemli. Bu da ancak SEO kriterlerini tam olarak sağlamakla başarabileceğiniz bir şey.

Pek çok marka, reklam vermenin yanı sıra içerikleri için SEO desteği de alıyor ve bu kriterleri sağlamak için aktif çaba gösteriyor. Çünkü Google’da ilk sıralarda yer almak sitenize organik trafik çekmek anlamına geliyor. Bu da tamamen ücretsiz bir şekilde kitlenize ulaşmak demek.

SEO söz konusu olduğunda pek çok dinamikten bahsedebiliriz. Sitenizin yazılımından başka sayfalardan aldığınız bağlantılara kadar her şey SEO puanınızı etkiliyor. Özetle içeriğinizde kullandığınız anahtar kelimeler, bunların kullanım sayısı, başka internet sitelerinin size bağlantı vermesi, başlıkta kaç karakter kullandığınız gibi kriterler son derece önemli.

SEO rekabetinde güçlü olmanız ve kitlenize en doğru içeriği sunmanız için aklınızda tutmanız gereken birkaç ipucu:

1- SEO trendlerini yakalayın

FirmBee – pixabay.com

Her şey çok hızlı değişiyor ve arama motorları da gün geçtikçe kendilerini daha çok geliştiriyor. Dolayısıyla ideal başlık uzunluğu ya da içeriğinin yapısı ile ilgili SEO kriterleri de güncellenebiliyor. Tabii ki bütün bu değişimler olurken sizin de yarışta kalmanız ve yerinizde saymamanız gerekir. Özetle arama motorlarının bu güncellemelerini takip etmeli ve geriye düşmemelisiniz.

2- Daha uzun yazmaya hazır olun

Arama motorlarının içeriğinizin arama yapan kişiler için faydalı olacağına inanması gerekiyor. Onları ikna etmenin yolunun da konuları kapsamlı bir şekilde değerlendirdiğiniz uzun metinlerden geçtiğini söyleyebiliriz. Bu, anahtar kelimelerin doğru yoğunlukta kullanıldığı en az 1200 kelimeden oluşan içerikler anlamına geliyor. Artık pek çok dijital pazarlamacı 800 kelimenin altındaki makalelerin Google tarafından kabul edilmediği düşünüyor ve içeriklerini buna göre optimize ediyor.

3- Anahtar kelime baskısından kurtulun

SEO odaklı metinler, belirli anahtar kelimeleri içermesi gerektiği için yaratıcılıktan uzak ve sıkıcı olur diye bir anlayış hakim. Ancak tabii ki öyle değil. İlk olarak anahtar kelimelerin üzerinizde baskı yaratacağı ve sizi sınırlandıracağı fikrinden kurtulun. Kelimelerle oynamaktan çekinmeyin. Anlatmak istediğiniz konu zaten o kelimelerle ilgili. Metnin son hali üzerinden de anahtar kelimelerinizi tekrar değerlendirebilirsiniz. En önemlisi de içeriklerinizle hikaye anlatmaktan asla vazgeçmeyin.

4- Bakış açınızı değiştirin

PatoLenin – pixabay.com

Gün geçtikçe daha çok içerik yazılıyor, sayı katlanarak artıyor ve bu da yazarlarda benzersiz içerikler yazma konusunda baskı oluşturuyor. Önerimiz şu: Bakış açınızı değiştirin. Yazmaya başlamadan önce niş bir konu belirleyin ve özelleştirilmiş bir içerik sunmaya odaklanın. “En İyi Temizlik Ürünleri” üzerine yazmak sizi epey rekabetçi bir ortama atabilir. “Çocuk Odaları İçin En İyi Temizlik Ürünleri” konulu bir yazı, çok daha özel bir kitleye hitap edecektir. Bu tür bir yaklaşımla arama sonuçlarında görülme olasılığınızı artırabilirsiniz.

5- Hedeflerinizi belirleyin ve istikrarlı olun

SEO size anında fayda sağlamaz. Bu uzun soluklu bir süreç. Seo Rekabeti konusunda başarılı olmak için bütün SEO dinamiklerini iyi anladığınızdan ve uyguladığınızdan emin olun. İçeriklerinizi yayınlayın ve neler olduğunu gözlemleyin. Bütün bu verileri sonraki içeriklerinizin fikir ve yazım süreçlerinde kullanın.

6- İçeriği Google için değil, kitleniz için yazdığınızı unutmayın

Bu süreçte Google’un içeriğinize ve dolayısıyla size güvenmesi oldukça önemli; ancak bütün bu içerikler okuyucularınız için. Fayda sağladığınızdan emin olun. Ayrıca çok paylaşılan, yorum alan dolayısıyla etkileşimi daha fazla olan içerikler Google için de önemli. Etkileşimler SEO puanınızı epey artırıyor. Tam da bu yüzden anahtar kelimelere takılı kalıp sıkıcı bir dille içerik kalitesinden ödün vermeyin.

Kaynak

Facebook Yorumları
Ne düşünüyorsun?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid

Paylaşmayı unutmayın.

İlgili Sayfalar