Covid-19 Döneminde Uyulması Gereken Kurallar Market ve Süpermarket

covid-19-doneminde-uyulmasi-gereken-kurallar-market-ve-supermarket

Paylaşmayı unutmayın.

Covid-19 Döneminde Uyulması Gereken Kurallar Market ve Süpermarket – Hepimizin, Covid-19 sürecinde, market, alışveriş, sokağa çıkma yasağı, karantina denildiği zaman aklına en az bir fotoğraf geliyor. Bu fotoğraflardan bazıları karantinanın ilk dönemlerinde hafızamıza bile kazındı diyebiliriz. Covid-19 küresel bir kriz, insan da dünyanın neresine gidersen insan.

Bu krizde ortaya çıkan, özellikle marketlerde ortaya çıkan insanlık adına utanç verici manzaralar maalesef dünyanın her yerinde gözlendi. Market yağmalayanlar, imkanları dahilinde adına ‘yağmalamak’ değil de ‘stok yapmak’ deyip marketlerde, bakkallarda ya da diğer satış yapan dükkanlarda satılanları ihtiyacından fazlaca alanlar her yerde vardı. Evet herkes imkanları dahilinde alışveriş yapabilir. Ama bu alışverişin sınırları sizin ihtiyaçlarınızla çizili olmalı. Fazladan eve alınan ürün o ürünü alma gücü olana zarar vermiyor ama ‘stoklayamayana’ kötü bir hikaye yazdırıyor. Sokağa çıkma yasağı her ilan edildiğinde, marketlerde, giderek azalsa da, birbirine benzeyen birtakım krizler yaşandı.

pixabay.com

Covid-19 Döneminde Uyulması Gereken Kurallar Market ve Süpermarket

Fakat haziran ayı itibariyle artık bazı yasaklar esnetildi. Yani market yağmalamaya artık gerek yok! Ama gerekli olan bir şey var ki o da marketler ile alakalı yapılan yeni düzenlemelerden haberdar olmak ve tüketiciler olarak üzerimize düşeni yapmak. Sağlık Bakanlığı bu çerçevede gerekli hususları yayınladı.

Neler yapabiliriz, nasıl davranmalıyız beraber gözden geçirelim.

Market ve süpermarket gibi alışveriş noktalarında sosyal mesafeyi korumak oldukça zor. Bu yüzden bu bağlamda alınabilecek ilk önlem aslında marketlere gitmemek. Bugün online alışveriş yapılabilecek pek çok platform bulunuyor. Üstelik Covid-19 dönemine özel bu alanda iş yapan getir gibi uygulamaların yanı sıra kendi kargo birimlerini bu servis için kullanmaya başlayan başka markalar da bulunuyor. Bu uygulamalar artık hiç olmadığı kadar popüler ve hayatımızın çok içine girmiş durumda. En azından denemekte fayda görüyorum. Eğer hala online gıda alışverişine sıcak bakmıyorsanız kendi alışverişinizi marketten yapabilirsiniz ama bunun sıklığını ayarlamak gerekiyor. Elbette eğer ekonomik durumunuzun uygunluğu ölçüsünde hazırladığınız alışveriş listeleri ile uzun süreli ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz. Altını çizmekte fayda görüyorum ki uzun süreliden kastım asla 6 aylık bir stok değil. Önerim sadece aylık alışveriş düzeni.

covid-19-doneminde-uyulmasi-gereken-kurallar-market-ve-supermarket
pixabay.com

Ayrıca market alışverişini;

Ayrıca market alışverişini bir sosyal aktivite gibi görmemek de gerekiyor. Zaten karantina sürecinde marketlerde yaşanan krizlerin bir sebebi de buydu. Gidilebilecek yer olmadığı için bu alışverişleri birer sosyal aktivite olarak gördük. Oysa markete sık sık gitmemeli, gidince de  minimum süre geçirmeye özen göstermeliyiz. Bu süre içerisinde de maskemizi takmalı, ellerimizle her yere her ürüne dokunmamalıyız. Paketli ürünlerde ilk dokunduğumuz ürünü almak etik olarak en doğrusu. Kimseyi riske atmaya hakkımız yok! Zaten açık satılan ürünlerden uygun olanları belli miktarlarda paketlenip öyle satılıyor. Paketlenmeyenlere de kendimiz dokunmamalıyız. Personelden tek kullanımlık eldiveniyle bizim için paketleme yapmasını rica etmeliyiz.

covid-19-doneminde-uyulmasi-gereken-kurallar-market-ve-supermarket
pixabay.com

Ayrıca çalışanlarla olan mesafemize de dikkat etmeliyiz. Özellikle kasa noktalarında ve manavlarda sorun yaşanıyor. Çalışanlarla sosyal mesafemizi korumalıyız. Aynı şekilde personelde müşteri ile yakın temastan kaçınmalı maske ve yüz koruyucu kullanmalıdır. Bazı marketlerde kasa noktalarında çalışan insanlar ile müşteriler arasına şeffaf kabinler yapıldı. Mesafeyi korumak adına çok yerinde bir karar. Buna ilaveten Sağlık Bakanlığı’nın Rehberine göre  kasada bulunan ürün bantları günde en az 3 kez tek kullanımlık deterjanlı bez ile silinmelidir.

Personelin sadece müşteri ile arasındaki mesafeyi koruması yeterli değil. Kendi aralarında da gerekli sosyal mesafe kurallarına uymalılar, ortak kullanım alanlarını özellikle yemek yedikleri alanları vardiyalı şekilde kullanmalı buraların temizliğine özen göstermeliler.

Marketin genel temizliğinede tabiki dikkat edilmeli özellikle bu süreçte ekstra hassasiyet gösterilmelidir. Gün içinde ve gün sonun kapı ve pencereler açılmalı market havalandırılmalıdır. Alışveriş sepetleri, market arabaları, her gün temizlenmeli ve dezenfekte edilmelidir.

kaynak

Facebook Yorumları

Paylaşmayı unutmayın.

İlgili Sayfalar
ram